قدمت عزاداری برای حضرت صدیقه کبری سلام الله علیها و حضرت محسن علیه السلام

ساخت وبلاگ

آخرین مطالب

امکانات وب

سند قدمت

عزاداری برای حضرت صدیقه طاهره و حضرت محسن در قرن سوم هجری به قبل به اعتراف علمای اهل تسنن و نظر مهم امام صادق علیه السلام در مورد عدم کسب علم از علمای مخالفین:

.عبدالجبار المعتزلی(متوفی۴۱۵ه)
کتاب تثبیت دلائل النبوه خود درباره عزاداری شیعیان بر صدیقه طاهره و حضرت محسن در صده سه هجری قمری به قبل و نظرات اهلبیت راجع به ابوحنیفه و جماعت مخالف اهل بیت علیهم السلام اینچنین میگوید:

وفي هذا الزمان منهم مثل أبي جبلة إبراهيم بن غسان، ومثل جابر المتوفي، وأبي الفوارس الحسن بن محمد الميمديّ وأبي الحسين أحمد بن محمد بن الكميت، وأبي محمد الطبري، وأبي الحسن الحلبي، وأبي يتيم الرلباى، وأبي القاسم النجاري، وأبي الوفا الديلمي، وابن أبي الديس، وخزيمة، وأبي خزيمة، وأبي عبد الله محمد بن النعمان، فهؤلاء بمصر وبالرملة وبصور، وبعكا وبعسقلان وبدمشق وببغداد وبجبل البسماق.

و در این زمان( یعنی سال 409 قمری که تألیف کتاب به پایان رسیده) از جمله آنان(یعنی عالمان شیعه) کسانی هستند چون ابوجبله ابراهیم بن غسّان و مانند جابر متوفیّ، ابوالفوارس حسن بن محمد میمدی، ابوالحسین احمد بن محمدبن کمیت،‌ابو محمد طبری، ابوالحسن حلبی، ابویتیم رلبای‌،‌ابوالقاسم نجاری،‌ابوالوفا دیلمی،.... و ابو عبدالله محمدبن نعمان(شیخ مفید). اینان در مصر و رمله (در سوریه)، صور در لبنان، عکّا (در فلسطین اشغالی)، عسقلان (در ساحل فلسطین)،‌دمشق، بغداد،‌جبل السماق (در ادلب سوریه) هستند

وکل هؤلاء بهذه النواحی یدّعون التشیع ومحبة رسول الله صلّى الله علیه وسلم وأهل بیته، فیبکون على فاطمة وعلى ابنها المحسن الذی زعموا أن عمر قتله … ویذکرون ما قد تقدم ذکره من أن خلافهم له وقتالهم إنما هو لعداوته صلّى الله علیه وسلم وللشک فی نبوته، ویقیمون المنشدین والمناحات فی ذلک.

و همگی در این سرزمین، ادعای تشیّع و دوستی محمد صلی الله علیه و سلم و اهل بیت او را دارند.
سپس بر فاطمه و بر فرزندش محسن که عقیده دارند عمر او را کشته است گریه می‌کنند و برای عمر و ... تغییر دادن قرآن و واجبات را ذکر می‌کنند. و نیز آنچه را قبلا گفته شد یادآور می‌شوند مبنی بر اینکه مخالفت آنان(یعنی عمر و ابوبکر و ...) با پیامبر و جنگیدن با ایشان (یعنی رسول اکرم و فاطمه و فرزندانش) تنها به جهت دشمنی آنان با رسول الله صلی الله علیه و سلم و تردید در پیامبری حضرت بود. و اینان(شیعیان) شاعران را دعوت نموده و مجالس عزا در این باره برپا می‌دارند

ويأخذون على الناس العهود، ويحلفونهم بالأيمان الغليظة، فإذا حصلوا كذلك قالوا لهم: إياكم ومجالسة الفقهاء، واستماع الحديث من أصحاب الحديث، واستماع القرآن من العامة، وعليكم برواية الخاصة، فقد قال جعفر بن محمد كتابة: حديث العامة يعمي القلب، وإياكم وفقه أبي حنيفة ومالك والثوري والحسن البصري وأمثالهم فإنهم كفرة وأعداء أهل البيت، والرشد كله في خلافهم، وإذا عمى على أحدكم الصواب فلينظر ما عليه الفقهاء فيعمل/ بخلافه فإنه يصيب الحق.

و از مردم پیمان ‌ها می‌گیرند و آنان را سوگندهای سختی می‌دهند و وقتی چنان به مقصود رسیدند به آنان می‌گویند: مبادا با فقها (مخالفین) همنشینی کنید و حدیث را از اصحاب حدیث (مخالفین) بشنوید قرآن را از عامه (مخالفین شیعه) بشنوید و بر شما باد که بر اساس روایات خاصه(شیعیان اهل بیت) عمل کنید که به راستی جعفربن محمد(صادق علیه السلام) در نامه خود فرموده است:
حدیث عامه دل را کور می‌کند. و برحذر باشید از فقه ابوحنیفه و مالک و ثوری و حسن بصری و مانند آنان که همانا آنان کافر و دشمن اهل بیت رسالت هستند و هدایت، تماماً‌ در مخالفت با آنان است و هنگامی که یکی از شما به راه درست دسترسی نیافت، نظر کند بر‌ آنچه فقهای آنان بر آن اتفاق نظر دارند و خلاف آن عمل که این چنین به حق رسیده است

تثبيت دلائل النبوة-ج۲-ص۵۹۴/۵۹۵

المؤلف:القاضى عبد الجبار بن أحمد بن عبد الجبار الهمذاني الأسد أبادي، أبو الحسين المعتزلي (المتوفى: 415هـ)الناشر:دار المصطفى - شبرا- القاهر
http://shamela.ws/browse.php/book-9789#page-593

http://shamela.ws/browse.php/book-9789#page-594

اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم والعن واخذل واهلک من عاداهم
اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم والعن واخذل واهلک من عاداهم
یا علی یا الیا یا حیدر
کرکس دون پنجه زد بر روی طاووس ازل
عالمی از حسرت آن جلوه مستانه سوخت
آتشی آ تش پرستی در جهان افروخته
خرمن اسلام ودین را تا قیامت سوخته اللهم صل علی محمد وآ ل محمد وعجل فرجهم والعن من عاداهم
لعن الله ظالمیک وقاتلیک یا فاطمه

...
نویسنده : حمید قلی خانی بازدید : 9 تاريخ : شنبه 21 بهمن 1396 ساعت: 5:58

close
تبلیغات در اینترنت