تقطیع وسانسور فضائل امیرالمومنین علیه السلام بواسطه نواصب بخاری ذهبی و....

ساخت وبلاگ


در قسمت اول آوردیم که علمای اهلسنت مذهبشان بر این بوده است که مشاجرات صحابه را نقل نکنند تا مشاجرات به دست مردم نرسد (تا مبادا عدالت صحابه زیر سوال برود که اساس مذهب زیر سوال میرود)
و همچنین آوردیم که سایر روایاتی که بعد از حذف توسط دستان امانت دار علما به صحابه ضرر میرساند را،
رُواتشان را تضعیف کنند تا به این صورت این عده از روایت نیز ساقط شود!

اما قسمت دوم ؛

مقدمه :

متاسفانه علمای اهل سنت هر روایتی مربوط به فضایل امیرالمومنین علی علیه السلام باشد را تضعیف میکنند!
و همچنین از هیچ کاری برای تضعیف راوی ای که فضیلت مولا علی علیه السلام را روایت میکند ، دریغ نمی‌کنند!

بله از سیره و روش علمای اهلسنت در برخورد احادیث این است که راوی را بخاطر نقل فضایل اهلبیت علیهم السلام تضعیف میکردند!

برای مثال بزرگترین عالم اهلسنت که سنی ها سنگ او را به سینه میزنند و به ایشان افتخار میکنند ،
یعنی آقای ذهبی سیره اش چنین بوده است (وای به حال بقیه علما )

أحمد بن الصديق الغماري (امام و محدث شافعی مذهب) می نویسد :

ولكن الذهبي إذا رأى حديثا في فضل علي عليه السلام بادر إلى إنكاره بحق وبباطل حتى كأنه لا يدري ما يخرج من رأسه سامحه الله.

ولی هر وقت ذهبی حدیثی در فضایل علی علیه السلام میدید ، بحق و به باطل مبادرت به انکار آن میکرد تا جایی که نمی فهمید چه می کند . خداوند از او درگذرد.

فتح الملك العلى بصحة حديث باب مدينة العلم علي، ج 1 ص 20 ناشر : مطبعه الاسلامی الازهر – مصر

در جایی دیگر می نویسد :

لو وثقه الناس كلهم لقال الذهبي في حديثه أنه كذب ، كما فعل في عدة أحاديث أخرجها الحاكم بسند الشيخين وادعى هو دفعا بالصدر وبدون دليل أنها موضوعة وما علتها في نظره إلا كونها في فضل علي بن أبي طالب

اگر راوی را همه مردم توثیق کنند ولی باز هم ذهبی میگوید که حدیث وی دروغ است آنچنان که ذهبی همین کار را در مورد برخی از روایاتی که حاکم (در مستدرک)به شرط بخاری و مسلم آورده و مدعی شده که آن مردود و مجعول اند و تنها دلیل این عمل بخاطر این است که روایت در فضیلت علی بن ابی طالب (علیهما السلام) است .

فتح الملك العلى بصحة حديث باب مدينة العلم علي، ج 1 ص 33 ناشر : مطبعه الاسلامی الازهر – مصر

البته ممکن است بگویند این اقای غماری شیعه بوده یا عالم به حدیث نبوده است

اما ما ثابت میکنیم که اتفاقا این عالم شافعی مذهب هست و عالم کامل به علوم حدیث است
دقت کنید:

زرکلی درباره وی مینویسد که او فقیه شافعی بود :

أحمد بن محمد بن الصديق بن أحمد، أبو الفيض الغماري الحسني الأزهري: متفقه شافعيّ مغربي.

الأعلام للزركلي ج 1 ص 253 دار العلم للملايين

ابن حاج سلمی هم درباره وی مینویسد :

فقيه، علامة، صاحب مشاركة في كثير من العلوم الإسلامية، وضروب الثقافة العربية الرصينة الأصيلة، إلا أن لَه تخصصا وتبريزا وتفوقا في حلبة علوم الحديث على طريقة الحفاظ الأقدمين، متنا وسندا، ومعرفة تراجم الرواة، وطرق الجرح والتعديل، وقد كون فيها نفسه بنفسه، دون أن يتتلمذ لأحد

احمد بن محمد بن صدیص غماری فقیه ، علامه ، صاحب فن در بسیاری از علوم اسلامی است که تخصص اصلی وی در علوم حدیث بر طریقه حفاظ قدمای حدیث از لحاظ متن و سند و معرفت به تراجم روات و طرق جرح و تعدیل است

إسعاف الإخوان الراغبين ج 1 ص 38 دار البیضاء

شيخ عبد السلام بن عبد القادر بن سودة هم درباره وی مینوسد :

احمد بن الشیخ محمد بن الصدیق الغماری الحسنی ، شیخ الحافظ المحدث المسند الناقد الروایه الکاتب المقتدر الفقیه ذو افکار صائبة في جل المسائل يعد من أكبر المحدثين اليوم

سل النصال للنضال بالأشياخ وأهل الكمال ج 1 ص 181 دار الغرب الإسلامي

این تنها ۳ مورد از چندین و چند مورد تمجیدات علمای اهلسنت از الشیخ محمد بن الصدیق الغماری است.

به استدلال ذهبی دقت کنید، زمانی که نمیتواند خدشه ای بر روایتی در فضیلت امیرالمؤمنین زند چاره ای ندارد جز اینکه بگوید :
قلب من شهادت می‌دهد كه اين روايت باطل است!!!
میزان الاعتدال ص82حدیث 294

به این اعتراف مهم ابن قتیبة (عالم بزرگ اهل سنت)توجه کنید:
بسیاری از محدثین اهل سنت عامدانه! فضائل علی بن ابی طالب(علیهما السلام) را نقل نکرده اند!!
الاختلاف فی اللفظ والرد علی الجهمیه والمشبهه ص54و55و56

نظر جالب یکی از علمای برجسته اهل سنت : بخاری عادت داشت نام امیرالمومنین علی علیه السلام را از روایات حذف کند!
انحراف بخاری ابن دحیه الکلبی متوفی 633
لعن علی عدوک یا علی

جوان فروم...
ما را در سایت جوان فروم دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : حمید قلی خانی javanforum بازدید : 240 تاريخ : دوشنبه 18 دی 1396 ساعت: 13:26